Паник атаки. Моята история и съвети


Днешната публикация я обмислях близо месец – дали да пиша за нея и да разкажа моето сблъскване с паник атаките, които ми се появиха съвсем скоро и неочаквано. Но в крайна сметка реших да споделя моето преживяване и да ви дам съвет как да не постъпвате като мен , когато се появи паник атаката и как да я разпознаете.
Паническите атаки са пристъпи на силна тревожност и паника. Една от най-тежките форми на безпокойство. Всеки 1 на 10 човека е преживял поне веднъж в живота си паник атака.

Моята история и среща с паник атаките :

В предната ми публикация за пътуването ми до Будапеща споменах за тежкият ни полет на прибиране, че почти през цялото време имаше турболенции и самото ни кацане беше по-адреналинно. Точно това за съжаление е отключило моят страх , адреналин и първата ми (надявам се и последна) паник атака. За съжаление нашето подсъзнание е много силно и дори и ние да сме спокойни и да сме забравили за дадена случка, то не е. Когато се прибрах у дома – видимо всичко си беше ок, бях щастлива, спокойна. От умората от пътя , реших да легна за кратко, но се събудих с паник атака, за която не подозирах тогава – косата ми беше мокра, имах много силно сърцебиене, тежест в гърдите, много висок и ускорен пулс – 89, при нормален за мен -55. Най – тежкият обаче симптом за мен беше, че погледа ми се премрежи, не виждах ясно и добре. Тогава направих и грешката да изляза навън , на чист въздух, като си мислех, че по този начин всичко ще се оправи. Е да, ама не. Така стана даже още по-зле. И вместо тази паник атака да трае до няколко минути и да отшуми, при мен траеше около 30 -40 мин. Когато вече бях в изключително тежко състояние, трудно се движех и тежестта в гърдите не отшумяваше се прибрах , легнах си и вдишвах няколко пъти дълбоко и едва тогава - всичко се оправи.

Симптоми :

Как да разпознаете паник атаката ?
Едни от най-честите симптоми са – завишено сърцебиене и пулс, отпадналост,  болки в гърдите , затруднено дишане.


Съвета ми към вас :

Заради моята грешка, която направих аз, реших да споделя моят опит и да ви дам съвет – в никакъв случай да не правите така като мен. В пристъп на паническа атака , тялото трябва да е в покой , да вдишвате и издишвате и да сте спокойни, за да отшуми колкото се може по-бързо.

Коментари